BDAR
Close

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Premjero A. Butkevičiaus sveikinimo kalba atidarant pažangos forumą vaikų kūrybiškumo tema

Data

2014 11 20

Įvertinimas
1

Gerbiami Seimo nariai, ministrai,
mieli mokytojai ir mokiniai,
visi šio renginio dalyviai,

sveikinu visus susirinkusius į ketvirtojo pažangos forumo baigiamąjį renginį ir džiaugiuosi, kad buvo pasirinkta švietimui itin aktuali vaikų kūrybiškumo tema.

Gyvename globalios informacijos pasaulyje, kai kiekviena ateinanti karta atsineša naujų žinių klodus. Todėl jaunam žmogui labai svarbu išmokti susirasti ir atsirinkti reikalingą informaciją, kritiškai mąstyti ir kūrybiškai pritaikyti tai, ką sužinojai.

Mūsų piliečiai jausis saugūs ir laisvi, kai nebijos naujovių, sieks visą gyvenimą mokytis, tobulėti ir nebijos suklysti. Tačiau ar visos mūsų mokyklos jau atvėrė duris kūrybingam ugdymui? Ar mes patys – tai yra mūsų visuomenė yra pasirengusi priimti naują požiūrį, kad vaikai turi būti rengiami ne stoti į aukštąją mokyklą, o mokomi, kaip pasinaudoti įgytomis žiniomis, surasti savo vietą gyvenime, būti atsakingais, pilietiškais žmonėmis, siektų tobulėti?

Ugdydami jaunąją kartą, dideles ar net pačias didžiausias viltis siejame su mokytoju – jo kvalifikacija ir atsidavimu savo profesijai, gebėjimu dirbti kūrybingai. Tokių mokytojų šviesulių Lietuvoje turime labai daug. Tačiau kūrybiškumo ugdymas yra procesas, kuriame turi bendradarbiauti mokytojai, mokykla ir tėvai.

Lietuvos švietimo sistemai reikia pokyčių. Apie tai kalbėjote ir regioniniuose susitikimuose, kai šis forumas keliavo po Lietuvą – vyko diskusijos su švietimo bendruomenėmis Marijampolės, Utenos ir Panevėžio regionuose.

Tad šiandien norėčiau Jus, mokytojus, padrąsinti ir pakviesti į bendrą diskusiją apie tai:
kaip vaikus sudominti ir atskleisti praktinę žinių naudą;
kaip ugdyti kritinį mąstymą, kad vaikai nepasimestų žinių sraute,
kaip išlaisvinti vaikuose slypintį kūrybiškumą;
ir, svarbiausia, kaip paruošti juos gyvenimui, o ne tik egzaminams.

Tikiuosi, pranešėjai pateiks pasiūlymų, padėsiančių kurti vaikus įkvepiančią ir kūrybą išlaisvinančią mokyklą, sutvirtinti tėvų, šeimos ir mokyklos partnerystę. Tai bus postūmis reikalingoms pertvarkoms.

Kviečiu pradėti diskusiją, ką mes visi – politikai, mokytojai, tėvai, piliečiai – turime padaryti, kad Lietuvos mokyklose pasklistų kūrybiškumo virusas. Šį iššūkį mes įveiksime sutelktomis jėgomis.

Linkiu, kad ir šio forumo neaplenktų kūrybiškumo dvasia, be kurios sunkiai įsivaizduojame ateities darbus.

Sėkmės ir ačiū už dėmesį.