BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Premjerė: „Rail Baltica“ – svarbus projektas ekonomine, geopolitine ir karine prasme

Data

2022 07 21

Įvertinimas
0
20220721_LRVK-1 14.jpg

Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė dalyvavo ilgiausio Baltijos šalyse geležinkelio tilto statybų pradžios atidaryme.  
 
„Šiandien skelbiame ilgiausio ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos valstybėse tilto statybos pradžią. Šis europinis regioninis geležinkelis sujungs Lenkiją, Lietuvą, Latviją ir Estiją ir „prijungs“ jas prie kitų ES šalių. „Rail Baltica“ yra svarbus projektas ekonomine, geopolitine ir karine prasme, jis užtikrins ne tik krovinių ir keleivių judumą, bet ir karinį mobilumą Baltijos šalyse“, – sakė premjerė.

Vyriausybės vadovė pažymėjo, jog gyvename karo kamuojamame pasaulyje, kur, deja, kur kas dažniau kasami apkasai ir statomos barikados nei tiltai. Todėl kiekvienas tiltas – tai nauja viltis,  priminimas, kad pasaulyje po karo turėsime ieškoti naujų kūrybiškų sprendimų.

Šis tiltas per Nerį yra „Rail Baltica“ naujo geležinkelio ruožo, pirmojo tokio Nepriklausomoje Lietuvoje, dalis. Tai vienas techniškai sudėtingiausių projekto inžinierinių statinių, kuris taps simboline jungiamąja grandimi geležinkelio ruože link Latvijos. Panašaus inžinerinio statinio Baltijos šalyse dar nebuvo. Tiltas įkūnija kelis prioritetus – regioninį bendradarbiavimą, geležinkelio integraciją į susisiekimo sistemą ir gamtos vertybių išsaugojimą.

I. Šimonytė pasidžiaugė, kad projektuojant darbus buvo galvota ne tik apie techninius parametrus, ekonominį efektyvumą, bet ir apie darną su aplinka. Atsisakyta invazinių sprendimų upės vagoje, siekiant apsaugoti upės augmeniją ir žuvis. Sutarta, jog statybų darbai Neries upės apsaugos zonoje nebus vykdomi žuvų migracijos, neršto ir paukščių perėjimo laikotarpiu.

Šis projektas puikiai iliustruoja žaliojo kurso kryptį ir išsikeltus aplinkosauginius siekius. Čia naujos kartos Lietuvoje mokslas ir technologijos derės su aplinkosauga, o lankstumas, inovatyvumas, veržlumas ir technologijų pažanga – su aplinkosauga ir tai taps ateities Lietuvos vizitine kortele. Tiltą per Nerį būtų galima simboliškai vadinti galimybių tiltu į Lietuvos ekonomikos ateitį.   

Premjerė padėkojo visai projekto komandai, statytojams, inžinieriams ir palinkėjo sklandžiai ir laiku įgyvendinti šį unikalų projektą.

Apie 3,7 km. geležinkelio tiltas per Nerį bus pastatytas prie Jonavos. Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse tiltas: bendras jo ilgis bus 1510 m, plotis – 13,9 m. Tiltas statomas apie 40 m aukštyje virš Neries upės ir jos slėnio ir neturės nė vienos atramos vandenyje.   

Tiltas patenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, todėl ypatingas dėmesys skiriamas aplinkosaugai.